sangka.

kadang kita sangka orang jahat tak buat baik.
kadang kita sangka orang baik tak buat jahat.
kadang bila jahat dah terjadi.
kita kutukkutuk orang jahat.
padahal yang tak tertahukan oleh kita,yang terbuatkannya adalaorang baik.
lampu merah.
berhenti lah bersangka buruk eh.
---
AFB.
away from blog.
dari jumaat malam sampai isnin petang.
mari kita berodisi lagi.

19 comments:

  1. +fobia+mengenaldiri+
    setujusetujusetuju.

    +fobia+joegrimjow+
    erkk.ada apa nak join AFB ni.grr.tirutirutiru.tak haci.haha.

    ReplyDelete
  2. pergh.setuju habis tu!
    sangka buruk, buat dosa je.pastu kutuk orang.

    *dont judge people on your first impression! =)

    ReplyDelete
  3. stuju!! eh, tapi nape nak AFB??

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. inagt nangka rupanya cempedak...

    ReplyDelete
  6. gua penah dgr satu ayat..
    penyamun pun ada maruah..

    ReplyDelete
  7. "dan jgnlah kamu mengikut apa yg kamu tidak ketahui sesungguhnya pendengaran penglihatan dan hati semuanya akan di tanya apa yg dilakukan =al-isra' 36=
    dunia akhir zaman kdg-kdg yg baik itu
    selalu menjadi mangsa org lain siasatlah kpd org yg diyakini kebenaran kerana ini maruah manusia.

    ReplyDelete
  8. kadang-kadang. memang sangat susah membuat interpretasi. haih...

    ReplyDelete
  9. kadang2 manusia ni mmg suke berprasangka even dah tau xelok. huhu

    ReplyDelete
  10. AFB, fasi mukhayyam form5 eh ?

    ReplyDelete
  11. +fobia+wani+
    aa.OK.berhenti sangka buruk.stop.

    +fobia+kacang+apekxhensem+senandung.semalam++
    yeaa.terima kasih.

    +fobia+reen_sofee+
    away from blog la.buat sendiri.nah spek.

    +fobia+dunspeak+
    nak AFB sebab ada hal.

    +fobia+imz.jentayu+
    apa yang tak fahamnya?

    +fobia+papabear+
    pastikan baca label sebelum beli.

    +fobia+musafir+
    bersangka baik takpe kan?lalala.

    +fobia+alvin.takda.rumah.harga.8juta+
    diorang ada maruah untuk dibetulkan kembali.

    +fobia+anonymous+
    hmm.jadi la mereka yang baik yang benar baiknya.

    +fobia+shukri.mohd.ali+
    perlu dicuba.

    +fobia+chybee+
    hmm.perbetulkan.

    +fobia+zyxw+
    aa.yayaya.

    ReplyDelete

+kami kata.lalala+