kita+mereka.

ayahibu,guruguru,bos.
mereka buat peraturan.
kita memberontak kerana merasa terkongkong dari peraturan yang telah mereka buatkan.
adakah mereka buat kerana mereka sayang kita?
mereka mengiyakan+kerana itu lah mereka membuat peraturan itu.
tak puas hati berterusan sehingga ke akhirnya.
---
pernah kita merasai keberadaan kita di tempat mereka?
mereka sayang kita,sebab tu mereka buat peraturan itu.
kerana mereka berperasaan mereka sudah mengetahui apa yang kita perlu yang kadang terlepas pandang apa yang kita mahu.
kerana mereka memikirkan kita dalam kematangan mereka.+bukan dalam kematangan kita.
tak dibuat peraturan untuk membinasakan kita.
cuma kita merasa terkongkong kerana kita tak dapat buat apa yang kita suka buat+bukan buat apa mereka rasakan yang kita perlu buat.
mereka membuat peraturan supaya kita focus kepada apa yang nak dicapai.
dicampakjauhkan apa yang boleh melambatkan kepada proses pencapaian matlamat.
sebab itu mereka mengatakan nonono kepada apa yang kita suka buat.+yesyesyes kepada apa yang kita perlu buat.
adakah kita pernah memikirkan yang mungkin suatu hari nanti bila kita berada dalam keadaan mereka kita akan membuat perkara yang serupa?
---
R2J4 feat palapes UTM.

6 comments:

  1. rules are meant to be broken.hahaha.

    ReplyDelete
  2. da dilanggar,korang kena marah.padan muka.haha.suka sangat cari pasal kan.best kot.hehe.

    ReplyDelete
  3. itu peluru ke botol kaca,confius

    ReplyDelete
  4. ada botol kaca rupa macam ni ke?(ada rupa gak kan.)

    ReplyDelete
  5. dorang nak yang terbaik untuk kita.. :)

    ReplyDelete
  6. jom beri terbaik untuk mereka kembali.

    ReplyDelete

+kami kata.lalala+