mimpi lagi.

bila media massa+sekitarnya menampakkan keseringkaliannya.kita sepertinya seperti telah dilalikan olehnya.aurat wanita yang belum cukup sempurna tutupnya sepertinya tidak lagi bernafsu bila dilihat.iman di dada pun hanya membisu.buatbuat tak tahu.kononkononnya ia bukan di depan mata.yang dimarahkan hanya mereka yang terlebih seksi,bila hak ketimuran yang serbaserbinya sopan dipejammatakan.yang tak berlebihan(masih kurang sempurna dalam bertutupan aurat.)tidak dibuat apa.sekurangkurang kurang dosanya berbanding yang seksi?tapi masih dikira dosakan?penat si lelaki mengutip pahala di bulan yang mulia,berciciran begitu sahaja,tidak pula dikutip kembali.berat pula tanggungjawab si suami diorang nanti.untuk membebel setiap hari sampai isteri bersempurnalengkap dalam menutup aurat.kalau tak,sikit lagi si suami nak masuk pintu syurga,tibatiba isteri tarikajak join masuk neraka sebab ketidakpeduliannya tentang aurat si isteri yang tak terjagakan.si isteri nak memudahkan bersama masuk syurga?jom bersempurna lengkap dalam menutup aurat seawalsegera.masih ada waktu.DIA maha pengampun lagi maha penyayang.
---
adakah ku hanya mencari mereka tatkala ku memerlukan.selebihnya,ku pejamkan.ku biarkan mereka bersendirian tetap dalam dunia mereka yang sedia mereka hidupi?selebihnya ku hidupkan dunia ku bersama yang lebih membuat ku gembira,bertemankan kawankawan yang tak sejantina?berhabisrugi untuk yang hanya bersementara?di manakah ku tinggalkan sahabatsahabat sepermainsekolahan ku kini?yang dulunya sangat bercita untuk tidak berputus sampai ke tua.yang berjanji untuk sama mengingat tatkala terhanyutkan dunia.yang berikrar untuk tetap bersama tikala suka+duka.di mana kah ku tempatkan sahabatsahabat hebat ku dalam diri ku kini?kerana perasaan ini kembali merindui saat itu.
---
kenal the zikr? kenal raihan? the zikr=raihan.
[tentang raihan.]
pernah berfenomena di malaysia dengan album 1st diorang,pujipujian(1996.).mengajak pujianpujian kita kepada RABB yang 1 telah membuatkan mereka bertakhtaka di hati kalangan rakyat malaysia time tu.mereka terbukti bukan lah sebarangan jaguh,kejaguhan mereka telah melebarluaskan irama nasyid malaysia ke serata dunia.sehingga kini masih tak terkalahkan oleh manamana artis nombor 1 malaysia sekali pun.walaupun mereka silih berganti.sehebat siti+mawi pun masih tak dapat menandingi.kerana mereka masih lagi hanya setakat jaguh kampung.kalau kat malaysia,maybe mirwana,rabbani mendahului carta kefamousan dalam negara,tapi raihan main luar negara punya,mendahului serata dunia.track record award yang diorang dapat dalam negara pun dah lebih dari sekadar untuk dibanggakan.perginya nazrey yang disinonimkan dengan raihan telah menghilangkan sedikit sengat pada kumpulan ini.tapi ia tidak pula membuatkan kehebatan mereka terpadam begitu sahaja.mereka terus berevolusi dengan tidak lagi menjadikan raihan ada hero dalam kumpulan.tak lagi berseperti rabbani yang sudah kehilangan asri+hijjaz yang masih bermunif. kini kekuatan raihan bersuarakan dari setiap ahlinya.sepersis kumpulankumpulan nasyid generasi baru sekehadiran inteam.
kenapa hari ni mimpi raihan pula?

2 comments:

  1. rindu dengan lagu2 raihan.syahdu je...

    ReplyDelete
  2. aa.memang.aa.[mengemis kasih-raihan] 1.keke.

    ReplyDelete

+kami kata.lalala+