ppkp.

z+din+ana+wandi.
awalawal pagi dah kena bangun.ppkp.hu.bosan.sampai awal.sempat cek list nama kat board.takde nama.pergi je,tahu.memang nama takde.sebab untuk ijazah+diploma part 5 je.sepatutnya kena sem lepas tapi sebab practical tak dapat lah nak pergi.so kena pergi sem ni.yang dah pergi sem lepas dah tak payah pergi lagi.ingat kitorang sampai alaala lambat awal.rupanya antara yang terawal.perempuan ramai lah juga yang dah sampai.budak lakinya baru berapa kerat.hado.kalau tahu tadi baik pergi sarap dulu.(sekarang.)thehe.duduk lah.tunggu.sampai nak dekatdekat penuh baru lah mula.1st ceramah pasal life after graduation.best lah dengar ceramah.maybe sebab tengah segar+bersemangat lagi kan.hu.focus je.hihi.lepas tu pencerah dia banyak kaitkan balik dengan islam.so ada yang ternganga gak lah kan.nakc success kena balik kepada asas islam.so point dia banyak tekan kan.jaga solat 5 waktu.tu paling basic.huhu.memang terkena lah kan siapa yang kantoikantoi solat tu.rasanya lah.head shot.wawawa.2nd pula.mulamula pengerusi kata teruskan.takde take 5.wargh.apakah.badan dah naik lenguh duduk lamalama.hu.ok.dia jemput 2nd penceramah bagi talk.sebelum mula pencerah kasi take 5.haha.bestbestbest.semua muka berbunga kembali.segar macam baru lepas mandi.thehe.sekali kena tulis nama gak.beratur panjang.hu.tak jadi nak keluar.duduk je lah dalam.malas nak beratur.hu.takpe lah.dari penat beratur baik lepak je dalam dewan.regangregangkan badan.haha.duduk lah dalam tu dengan budakbudak yang tak keluar sampai semua masuk balik.mula.cerita pasal resume+interview.sikitsikit best tapi otak dah penat dengar.dengarkan je lah.tapi dah kurang focus lah kan.hu.ada seorang tu bawa magazine.layan magazine dia.haha.tengoktengok.bacabaca.sampai habis ceramah.2nd ceramah ni banyak gangguan teknikal.dia nak tayang video tapi asyik hang je.hu.kesiankan untuk penceramah.dah lah penceramah tu baik kan.kena macam ni pula.kalau kena kat pengerusi majlis tadi kan best.(haha.jahat.)lepas tu rehat.sempat lah makan kat cafe.balik tidur kejap.mandi.balik dewan balik.tak lama pun.lupa yang library buka.kalau tahu lepak library je.huhu.tapi bila dapat mandi.segar.best.hu.entah.mana entah yang best.hu.(sendiri keliru.)3rd ceramah pula.kesian kat orang yang kad ppkp dia tak lengkapkan.macam dibengangkan gak lah.nama kena panggil.kena ambil kad+lengkapkan.hu.yang tak kena ni apa lagi.hu.jadi tukang gelak je lah kan.hu.ana pun tak tahu nak gelak ke tak sebab bukannya kenal pun orangorang yang nama dia kena panggil.yang gelak pun kawankawan diorang sendiri.hu.so duduk diamdiam je lah.gelak kalau lawak sangat je.thehe.3rd cemarah pula.pasal entrepreneur.hu.yang ni otak dah macam sayur kene lenyek.dah lunyai habis.tak boleh focus langsung.baca magazine lagi.nasib ada magazine lain pula kan.tak bosan.penceramah ni banyak cerita lah pula kan.takde kaitan dengan tajuk.er.ada lah kot.sikit je.tapi yang banyaknya cerita pasal benda lain.penat nak dengar.hu.mulamula tu lagi lah.boleh nak buat ice breaking.ingat apa lah yang ice breakingnyakan.kena lah pula menari.hado.kena angkat tangan.goyang kiri kanan dengan badanbadan.hado.penat nak ikut.er.kejap je buat.lepas tu dah tak buat.bila dia datang dekat sambung buat.dah lah lagu panjang.penat je.lagu sudirman- aku penganggur.habis.dapat lah pointpoint dari semua ceramah.tapi yang 2nd+3rd ceramah dapat point je.ruh dia tak sampai.haha.lebih kurang macam tu lah.nak balik kena kutip sampah bawah kerusi+susun kerusi sendiri.hu.lepas tu perempuan keluar dulu.hu.tiap kali program macam ni mesti perempuan keluar dulukan.hu.mentangmentang pengerusi dia perempuan.takpe lah kan.ladies first.lepas tu dapat rasuah makan free.ada lah waferwafer+oren+air botol.hu.belum sampai bilik dah habis.haha.sebelum balik bilik sempat ambil duit.balik je.zzz.hu.penat.hu.bau apa ni?sedapnya.bangunbangun ada pisang goreng.waa.lama tak makan.rindu.terus join z+wandi makan.hu.guna pinggan+mangkuk ana.takpe lah.janji dapat join makan.hu.tinggalkan sikit untuk usop.tibatiba rahmat masuk bilik.jemput dia makan usop punya.er.senyapkan je.ok.dah.nanana.best dapat makan pisang goreng.sebelum ni ada jual kat belakang.kemalasan nak beli je kan.bila dah ada orang beli tu yang best.dah lah makan free.lagi lah bestkan.haha.takpe lah.lain kali turn ana pula beli.kasi semua makan.waha.makan ramairamai best.jangan kedek.ngee.

sudirman-aku penganggur.

Jangan ku di pandang hina hanya kerna aku penganggur

Jangan pula kudilupa hanya kerna aku penganggur
Aku hanya insan biasa
Ingin juga hidup bahagia

Oohhh nasibku
Aku penganggur
Ooohhh nasibku
Aku penganggur

Puas sudah mencari kerja
Memang nasib aku penganggur
Masih belum diterima
Memang nasib aku penganggur

Hasrat hati ingin membantu
Menjaga orang tuaku

Oohh nasibku
Aku Penganggur
Oohh nasibku
Aku Penganggurrr

Aku anak berbudi bahasa
Walaupun aku penganggur
Hormat kepada orang tua
Walaupun aku penganggur

Mungkin esok ataupun lusa
Aku akan mendapat kerja

Oohh nasibku
Aku Penganggur
Oohh Nasibku
aku penganggur!

aku penganggur - sudirman

No comments:

Post a Comment

+kami kata.lalala+